• Иван Влъчков спечели писта Русе в серия Туринг
    2019-06-23 18:14:53
    Иван Влъчков с Хонда Сивик спечели писта Русе в своя клас Туринг. Надпреварата бе втори кръг от националния шампионат на Затворен маршрут. В първия кръг на писта Лики Моли Иван не завърши заради технически проблем. Сега обаче пилотът на Дамасцена Алба спечели категорично състезанието. Той остави зад себе си своя съотборник в...
  • Константин Маршавелов с победа на „Писта Русе“
    2019-06-23 14:35:51
    След победата в първия кръг от националния шампионат по автомобилизъм на затворен маршрут и писта, днес Константин Маршавелов записа и втората си такава. Това стана във втория кръг от шампионата, който се проведе на „Писта Русе“. Пилотът на „КА-2 Рейсинг Тийм“ доминира през целия уикенд. Той записа...
  • Венцислав Станев с втора победа за сезона в Eneos Cup
    2019-06-23 14:34:57
    Венцислав Станев записа втора победа за сезона в автомобилната надпревара Eneos Cup, която е част от националния шампионат по автомобилизъм на затворен маршрут и писта. Състезанието се проведе на „Писта Русе“ и бе организирано от АСК Русе Кар Моторспорт. Шампионът за 2018 година стартира от първа позиция в...
  • Камен Василев втори в клас „Макси“ на „Писта Русе“
    2019-06-23 14:34:17
    Пилотът на „КА-2 Рейсинг Тийм“ Камен Василев завърши на втора позиция в клас „Макси“ на „Писта Русе“ – втори кръг от националния шампионат по автомобилизъм на затворен маршрут и писта. Шампионът в клас HC2 за миналата година завърши с трето време в квалификациите, които се проведоха в...
  • Петдесет и два екипажа подадоха заявки за участие в 39. Монбат Рали Сливен
    2019-06-23 03:19:29
    Петдесет и два екипажа от 7 националности попадоха заявки за участие в 39. Монбат Рали Сливен - втори кръг от Българския рали шампионат и четвърти кръг от Балканския рали трофей на FIA. Състезанието ще включи в програмата си и кръг от рали-спринт шампионата на България. Най-много чужди екипажи идват от Гърция - 4, с по два...
Кметът на Твърдица еднолично решил да няма рали

Лични интереси и злоупотреба с власт са напът да сложат край на едно от най-интересните автомобилни състезания в България - рали Твърдица, предупредиха организаторите на мероприятието. Те уточниха, че кметът Атанас Атанасов е решил лично да оттегли техническата, логистична и морална подкрепа на общината, което не е съгласувано със съвета и организаторите на ралито.

"На 30 март получих писмо, че рали няма да има заради промяна в обществения интерес. Поставих въпросите, че това е незаконно и бюджетът е гласуван, но след разговори с юристи се оказа, че не съм изцяло прав. Оказа се, че кметът може да прави каквото си иска. Не мога да разбера кога, къде, как и кой е правил това социологическо проучване. Този анализ е отговорна работа, лично за мен", каза председателят на АСК Евроком рали тийм Злати Златев по време на пресконференция в Националния пресклуб на БТА.

"Това негативно отношение от страна на господин кмета към мен, което не мога да си го обясня, рефлектира и върху другите ми съмишленици", продължи един от основните организатори на ралито.

"Много е трудно да се хвърляме в организиране, когато основните трасета няма да бъдат рехабилитирани. Имаме още много малко време да обсъдим това с федерацията и останалите организатори. Смятам, че състезанието все пак ще го има, даже се надявам с наситено международно участие", каза още Златев.

Един от основателите на ралито инж. Георги Гвоздейков добави: "Не знаем какъв е личният интерес на кмета и защо засяга мероприятието. Да не кажа, че кметът използва властта, за да обслужва личното си положение и интереси, което за мен е недопустимо. Да говорим за избори е несериозно, тъй като те са след шест или седем месеца. Ние сме много далеч от политиката и надали някой ден ще станем вещи и грамотни в тази сфера. Нашата цел е в този град да има живот, хора и спорт".

"Най-малкото, което можеше да направи кметът, е да направи извънредна сесия с Общинския съвет, на който е длъжен да изпълнява решенията. Да бъдем поканени и ние, а не да си пишем писма, все едно не се познаваме. Това трябваше да бъде обсъдено на много високо обществено ниво", продължи Гвоздейков. "Сигурно си давате сметка, че такова мероприятие не е възможно да се организира без общината. Ако не получим подкрепата й за провеждане на европейски рали трофей, състезанието едва ли ще бъде организирано в този си формат. Всички трасета имат нужда от рехабилитация, а това не може да се случи без подкрепата на общината. Парите не са толкова голям проблем, колкото самата й ангажираност чисто технически. Голяма част от пътната инфраструктура е общинска собственост. Ние по никакъв начин не можем да осигурим средствата, за да бъдат ремонтирани трасетата, които имат нужда от това".

Общинският съветник Иван Петров съобщи, че проблемът ще бъде обсъден на 11 април: "Ще поставим въпроса на сесия, която е на 11 април. Това ще бъде първа точка в дневния ред - да го попитаме кое го е мотивирало да бойкотира провеждането на това мероприятие.

Средствата са отпуснати, но кметът може да попречи на състезанието чиновнически. В бюджета парите са предвидени и ги има - 15 хиляди за състезанието и 30 хиляди за трасето".

"Цялата документация се движи с писмено разрешение на кмета. Без него, ние не можем да пуснем нито един документ. Ние трябва да имаме официално разрешение от кмета за провеждане на ралито на територията на община Твърдица", уточни Гвоздейков.