• Български екипаж дебютира в Opel Adam Cup
    2018-05-21 15:09:09
    Българският екипаж Даниел Попов/Ангел Башкехайов („Ясен Попов Рейсинг”) ще дебютират този уикенд в германския марков шампионат ADAC Opel Adam Cup, който е част от германския рали шампионат. Даниел тества през уикенда колата преди заминаването й за Германия, а двамата с Ангел ще пътуват в сряда....
  • Два отбора с победи на старта на Vivacom Bulgarian Endurance Championship
    2018-05-21 10:59:55
    Два различни отбора спечелиха победите в двете състезания от първия кръг от Българския шампионат за издръжливост с автомобили – Vivacom Bulgarian Endurance Champioship. Домакин на първия кръг за годината бе писта „Дракон“, а надпреварите се проведоха в неделния следобед. Първата дисциплина в...
  • Достоен финал за Ивана Симеонова в Словения
    2018-05-20 09:44:58
    Късно снощи приключи Откритото Първенство на Словения по голф. Финалният ден се състоеше от два кръга по 18 дупки или продължителност от над 12 часа. Времето беше променливо, със силен вятър и периодични превалявания което определи и не добрите средни резултати от 7 – 8 удара над пара. Състезателката на Про Голф Спортен...
  • Top Drift най-бързи в квалификациите на Vivacom Bulgarian Endurance Championship
    2018-05-19 18:52:30
    Днес, на писта „Дракон“, намираща се край пловдивското село Калояново бе даден старта на петия пореден сезон на Българския шампионат за издръжливост с автомобили. Съботния ден предвиждаше в програмата си няколко тренировъчни сесии, както и квалификациите за утрешните състезания Endurance Sprint и Endurance,...
  • AMG GT R, AUDI R8 Plus Spyder и Aston Martin DB11 от Eurolink са „Талисманите“ на Премиум Рали София – Свети Влас 2018
    2018-05-19 18:25:55
    Спиращи дъха автомобили бяха паркирани този Четвъртък (17ти Май) пред столичния Bedroom Premium Club. Поводът за събирането бе Официалнoтo Представяне на Сезон 2018 в Премиум Рали София – Свети Влас. Сред забележителните автомобили се отличиха: AUDI R8 Spyder, AUDI R8 Plus, Aston Martin DB11, Alfa Romeo 4C от...
Росен Даскалов сравни Иван Влъчков с Райконен след участието му в GT4

Шампионът на България на писта в клас Туринг Иван Влъчков е спокоен и хладнокръвен като Кими Райконен. Това заяви Росен Даскалов, за чийто екип София Кар Моторспорт Влъчков кара в отминалия кръг от шампионата на GT4 на пистата Словакия Ринг с българския болида Sin Car R1.

 

Иван се представи отлично в класа на аматьорите, като финишира втори в неделното състезание след старт от полпозишън, а след наказание на първия Роми Далантониа (Ит) бе обявен за победител. Постижението му е страхотно, като се има предвид, че досега той не е карал състезателен автомобил със задно предаване.

 

Влъчков е дългогодишен състезател по картинг и шампион в клас Ротакс Джуниър, а от миналата година кара основно на писта, където спечели титлата в серия Туринг. И през този сезон той е убедителен водач на затворен маршрут с 2 победи от 2 старта.

 

„Познавам Иван от картинга и съм го гледал как кара, заяви Даскалов относно идеята за това Влъчков да кара за отбора в GT4. – Аз също съм карал картинг и знам за какво става въпрос. Гледах го и на писта Русе тази година и се убедих във възможностите му.

 

Исках да има български пилот в нашия тим. След разговор с баща му Стамен той се съгласи Иван да кара. Влъчков слуша това, което му се казва, и не прави нещата на своя глава. Затова постигна и този успех.“

 

„Благодаря на Росен Даскалов за поканата да осъществя тази моя мечта да карам на една истинска писта с един истински автомобил, заяви Иван. – Той през цялото време беше до мен и ми помагаше. Следяхме внимателно всички мои грешки и се опитвах като излязла следващия път да ги поправя.

 

С общи усилия постигнахме поставената цел от Росен – да сме на подиума. Нямах представа на коя позиция съм завършил и бях много щастлив, когато Даскалов ми каза по радиото, че съм завършил 2-и. Винаги ще помня това мое първо състезание в тази категория.“

 

Даскалов разкри, че останалите хора в екипа на Иван – бащата Стамен и механикът Ивелин Терзиев-Фичо, не са вярвали, че пилотът може да се класира на подиума още в първото си участие.

 

Засега не е ясно дали Иван ще кара в някой от оставащите 2 кръга до края на сезона в GT4 – на Зандвоорт и Нюрбургринг, като това зависи до голяма степен от намирането на финансови средства и спонсори. Самият пилот има голямо желание да се състезава.

 

Следващото предизвикателство за Влъчков е участието му в планинско Шипка-Дамасцена идния уикенд със своята Хонда Сивик. Досега Иван не е карал на планинско изкачване и ще мери сили с конкурентите си в клас HC3.