• Иван Влъчков спечели писта Русе в серия Туринг
    2019-06-23 18:14:53
    Иван Влъчков с Хонда Сивик спечели писта Русе в своя клас Туринг. Надпреварата бе втори кръг от националния шампионат на Затворен маршрут. В първия кръг на писта Лики Моли Иван не завърши заради технически проблем. Сега обаче пилотът на Дамасцена Алба спечели категорично състезанието. Той остави зад себе си своя съотборник в...
  • Константин Маршавелов с победа на „Писта Русе“
    2019-06-23 14:35:51
    След победата в първия кръг от националния шампионат по автомобилизъм на затворен маршрут и писта, днес Константин Маршавелов записа и втората си такава. Това стана във втория кръг от шампионата, който се проведе на „Писта Русе“. Пилотът на „КА-2 Рейсинг Тийм“ доминира през целия уикенд. Той записа...
  • Венцислав Станев с втора победа за сезона в Eneos Cup
    2019-06-23 14:34:57
    Венцислав Станев записа втора победа за сезона в автомобилната надпревара Eneos Cup, която е част от националния шампионат по автомобилизъм на затворен маршрут и писта. Състезанието се проведе на „Писта Русе“ и бе организирано от АСК Русе Кар Моторспорт. Шампионът за 2018 година стартира от първа позиция в...
  • Камен Василев втори в клас „Макси“ на „Писта Русе“
    2019-06-23 14:34:17
    Пилотът на „КА-2 Рейсинг Тийм“ Камен Василев завърши на втора позиция в клас „Макси“ на „Писта Русе“ – втори кръг от националния шампионат по автомобилизъм на затворен маршрут и писта. Шампионът в клас HC2 за миналата година завърши с трето време в квалификациите, които се проведоха в...
  • Петдесет и два екипажа подадоха заявки за участие в 39. Монбат Рали Сливен
    2019-06-23 03:19:29
    Петдесет и два екипажа от 7 националности попадоха заявки за участие в 39. Монбат Рали Сливен - втори кръг от Българския рали шампионат и четвърти кръг от Балканския рали трофей на FIA. Състезанието ще включи в програмата си и кръг от рали-спринт шампионата на България. Най-много чужди екипажи идват от Гърция - 4, с по два...
Съсипахме и този спорт!

     Казвам се Любомир Асенов. Занимавам се с професионална спортна фотография повече от 17 години и имам над 120 отразени състезания във Формула 1. През цялото това време, работата и съдбата ме срещна с много журналисти, фотографи, спортисти, атлети, автомобилни състезатели, живи легенди в спорта, успешни мениджъри, нахални и нормални PR-и, собственици на отбори, организатори на състезания, председатели на организации, притежатели на милиони, собственици на банки, политици, министри, премиери, президенти, принцове, крале, хора с големи сърца, отворени за другите хора, без да търсят отплата за това, обикновени хора и много, ама наистина много Шушумиги. Най-лошото е, че последните започват да стават все повече и по-нагли. Ако сте гледали “Матрицата”, то там имаше един агент, който си пъхаше ръката в хората и те ставаха като него. Ето това ме тревожи. Днес обикновените шушумиги просто се здрависват с хората и ги превръщат в такива. Вече няма помощ между съседи, приятели (няма да отварям темата за “приятелите”, защото и тя е много дълга), роднини, братя, сестри, спортисти, автомобилисти. Шушумигите са обикновено хора, които са искали да станат нещо в очите на другите, но за съжаление са си останали едно нищо. Такива, които ходят напред-назад и шушукат, а после мигат. Мигат, защото си мислят, че са свършили нещо значимо, а то всъщност не е. 

Например: Много искат да са членове на някаква обществена организация, да управяват, и дават мило и драго с шушукане да станат такива. Стават! И в момента, в който се сблъскат със сериозността на нещата и осъзнаят, че трябва да се работи в интерес на обществото, а те не стават за тази работа - включват задна и започват да мигат. С една дума - Шушумиги!

В България, гореспоменатите са много, ама наистина много. Те разбират от телевизия, фотография, футбол, политика, кредити, депозити, строителство, автомобилостроене, но най-много разбират от работата на другите хората, с които са заобиколени. Дават акъл, философстват как се правят нещата, дават оценки без да са компетентни, а ако около ближния се завърти и някой лев, “Въй чуйек”, колко чувствителни стават…

 

Ще отворя темата за автомобилния спорт в България. По нашите ширини автомобилизма има традиции. Не са кой знае какви, но се пънем нещо да правим и то се получава, криво-ляво. Имаме си Илия Чубриков (жива легенда),  имаме си Бате Чарли от Пловдив, имаме си рали “Златни пясъци”, имаме си фантастични отсечки, с които майката природа ни е дарила. Рали България, Рали Сливен, Рали Стари  столици , Хеброс, Траянови Врата (това рали върви и с мега ивент мениджър в лицето на  Валя Пантелеева). Планинският шампионат е почти неизброим като трасета, даже и подобие на писта си имаме вече край Пловдив. Имаме си Димитър Илиев, Крум Дончев (той ще се пъне да става политик, но си е наш, обичаме си го), Петър Гьошев, Павел Лефтеров, Иван Влъчков, Симеон Симеонов (помните ли го?), ралиджии, пистари, дрифтъри, драгъри, и много знайни и незнайни автомобилни състезатели, които имат или нямат принадлежност към клубове. За мое много голямо съжаление, вече си нямаме Тодор Славов. Мир на праха ти, Тоше. А него, помните ли? Всички те съществуват благодарение на разбориите и неразбориите в БФАС. Една обществена организация, на която много хора се учиха да управляват. Няма лошо, никой не се е родил научен. А и чужда федерация - кокали няма, така че - давай… Покрай тази федерация се създадоха и медии. Някои са си родени научени и всезнайковци, отварям една скоба и питам тук Страшимир Димов: От къде ти тръгна сайта, който всички четем, от новата федерация ли?  Други още се учим и може и да не се научим, но няма да се откажем да се борим с нечестните постъпки, подмолните действия и няма да мълчим, когато другите обърнат палачинката и станат удобни на новата власт.

Снимка: Петко Станчев - Благодаря!

През последните няколко месеца, автомобилния спорт в България е в БУДНА КОМА! Благодарение на всички страни по казуса. Кой крив, кой прав - ще стане ясно един ден. Може и да не стане, защото те много неща не са ясни, но едно е пределно ясно, като слъчнев ден през юли - има пари, има проблем!

Една група хора решиха, че федерация, която едвам се издържа, ще им бъде много полезна. Хора, които бяха забравили, че БФАС съществува, изведнъж решиха, че милеят за спорта. В същото това време създадоха нова фирма, писаха писмо до ФИА, където членуват, че им трябва помощ. И там, като добри бизнесмени, на редовните им платци на членски внос им се притекоха на помощ. Това е все едно да си плащаш всеки месец за телевизия, да ти изгори приемника и да решиш да си вземеш нов. Обаждаш се на оператора, и той ествствено ти носи нов, защото ще продължиш да си плащаш, пък това, че гледаш порно на него - оператора не го интересува. Не случайно използвам думата порно. Едва ли идва от порене, но тези няколко постъпки през последните месеци определено РАЗПОРИХА автомобилния спорт на три.

 Едни, които се борят за власт, на принципа “моля другарко”. Не свикват общо събрание на всички клубове, където да се явят демократично и да участват в избор - както се прави. А си регистрират нова “федерация”, без един работен ден, ходят при министъра на Младежта и спорта, правят “мили очички” и на всичкото отгоре го убеждават, че ще “милеят за спорта” повече от другите, а и той пък им вярва! Браво, Господине!

Вторите още си мислят, че управляват БФАС, ама не точно, но пък зад тях, поне засега, са повечето клубове и състезатели. 

И третите. За тях най-много ме е яд. Това са феновете. Тези, които не ги интересуват политически игри, еврофондове за усвояване, мерене на самочувствие. Те не разбират защо това се случва и защо трябва да се случва по този начин. Симпатизират и на едните и на другите, но не са наясно защо трябва да има разделение на спорта.

За тази ситуация всички сме виновни. И двата лагера. И третия, който няма пряко отношение, но като дойде състезание, на което очаква яки коли, а тях ги няма, си задава въпроси и се отдалечава от спорта. Загубихме вяра в медиите, загубихме вяра в държавата, загубихме вяра в доброто, станахме Шушумиги. Вече никой на никой не вярва, никой не уважава, никой не изслушва, всеки е прав за себе си, всеки злослови за другия. И ВИНАГИ другия е виновен, защото така е по-лесно. Другият, с който до скоро са делили храна, трасе и любов. Любов към спорта. Защото се изисква смелост да застанеш срещу себе си и да се попиташ: Аз какво направих и това беше ли достатъчно, за да не се стигне до тук?

Едните няма да спрат. Другите също. Третите ще бъдат потърпевши. А ние?

Ние от LAP.bg няма да отразим нито едно състезание, на което присъства логото на новосъздадената федерация. По-добре да не отразяваме този спорт, отколкото да легитимираме антидемократични действия. “Моля другарко?” - НЕ БЛАГОДАРЯ!!!


Поздрави 


Любомир Асенов