• Състоя се годишното награждаване на Eneos Cup
    2017-12-03 21:45:30
    В събота вечер, в Kaya Club в град Пловдив се състоя годишното награждаване на автомобилната надпревара Eneos Cup. През тази година се състоя първия сезоон на автомобилната надпревара. В нея се включиха 8 пилота, като бяха проведени три кръг и общо 6 старта.Домакин на награждаването бе инициаторът на Eneos Cup - Константин...
  • Vivacom Bulgarian Endurance Championship раздадоха годишните си награди
    2017-12-01 01:24:09
    След четири проведени състезания – три на писта „Дракон“ и едно на румънската писта „Моторпарк Румъния“, най-бързите и най-издръжливите участници във Vivacom Bulgarian Endurance Championship 2017 бяха наградени в четвъртак вечер на специална церемония в Emotion Bar & Kitchen, подготвена от...
  • Пълна доминация на Маршавелов в последния старт за сезона
    2017-11-19 20:33:19
    Пилотът на КА-2 Рейсинг Тийм Константин Маршавелов (Mitsubishi Lancer Evo X) завърши на първо място в последният кръг от националния шампионат по автомобилизъм на затворен маршрут, който се проведе на гръцката писта „Серес“. Това е четвърта победа за пловдивчанина за този сезон от провелите се общо пет...
  • Пламен Стайков шампион в ERT2 след финала на FIA European Rally Trophy
    2017-11-18 22:57:48
    Екипажът на “Staykov Racing - Georgia” Пламен Стайков/Давид Кварацхелия (Mitsubishi Lancer Evo IX) завоюва победата, а заедно с това и титлата в клас ERT2 във финала на FIA European Rally Trophy, чийто домакин бе рали „Casinos do Algarve“. В клас ERT2 състезателите пилотират автомобили...
  • Маршавелов спечели полпозишъна на Серес
    2017-11-18 19:23:36
    Константин Маршавелов от пловдивският клуб „КА-2 Рейсинг Тийм“ спечели първата стартова позиция за утрешното състезание на пистата Серес, което е кръг от националния шампионат по автомобилизъм на затворен маршрут. Това е втори пореден полпозишън за спечелилият предсрочно титлата в серия...
Владимир Илиев даде отговори на нападките в двете оставки

Вчера в социалната мрежа фейсбук се появи един разширен отговор на председателя на УС на Българската федерация по автомобилен спорт Владимир Илиев, свързан с двете оставки, които бяха подадени през изминалите две седмици от членовете на управителния съвет Стефан Драганов и Христо Стоилов.

Ние от LAP.bg, заставаме зад изразената от Владимир Илиев позиция и сме готови да му помогнем с каквото можем, в опитите му да извади спорта от посредственото ниво, на което се намира в момента.

Публикуваме целия отговор без редакторска намеса: 


Уважаеми приятели на автомобилния спорт, членове на БФАС, официални лица, доброволци, пилоти, навигатори, механици и всички, които по някакъв начин сте съпричастни към него,

 

С наближаване на сезона приемах като нормално повдигането градуса на напрежение в спортните среди. Отдавах го на усещането за предстартова треска. До мен стигаха и сигнали за създаване на групи с интереси към управлението на Федерацията Това не ме смущаваше по понятни причини - моята оставка е подадена на ОС и очаквам да се намери кандидат, който да ме замени. Но ето че отново избрахме трудния път…

 
Точно преди три години бях избран за председател на БФАС. Това стана след поредица от ОС, всяко от които оставяше дълбоки прорезни рани в тялото на спорта. Независимо от усилията на всяко ново ръководство да ги закърпи, те инфектираха и „загноясваха“. Само ден след първото заседание на новоизбрания УС бях опръскан от тази воняща течност. Човек от УС, на който разчитах за бъдещата дейност, подаде жалба в съда срещу легитимността на ОС и така блокира решението на събранието. Навярно ден преди това не е знае, че някой ще му предложи да изпие чаша, пълна с измамни обещания!? Година по-късно, след като се убеди, че нищо от обещаното не се случи, сам изтегли жалбата си.


Така от 01.01.2016 г. се оказах временно изпълняващ длъжността Председател на… НИЩОТО! Една част от избрания УС вече беше се отказала от ангажимента си към спорта, други бяха загубили в този период мотивацията си. Естествено, последва ново ОС , нов УС и нова оставка. Този път моята! Странно дори за мен, тя не беше приета. Напротив, уверяваха ме , че трябва да продължа да работя, защото се налагало да спасяваме Спорта (с главно „С“)! Представете си, на моите години се сдобих с тапия за спасител! Веднага издигнах черен флаг – знак за опасност от най-висока степен за подводни течения и мъртво вълнение, способни да завличат на дъното дори и най-опитни плувци. Спомням си, че призовах за необходимостта да говорим открито, да спрем да шушукаме и да се групираме по интереси, защото трябва да сме отбор. За да бъдем успешни трябва да се грижим не само за личния, а и за общия интерес.


В резултат продължихме и продължаваме по старому. Не се съобразяваме с Етичния и Международния спортен кодекс, забравяйки, че нашият спорт е изграден най-вече на базата на взаимно уважение между конкурентите и всички, които взимат участие в организацията и управлението му. В него дори и феновете се отнасят с респект към привържениците на другите отбори. Разпалването на чисто „запалянковски“ страсти е опасно и рискува да доведе до трагични последици. Ето защо всякакви некоректни действия или внушения са несъвместими и подлежат на санкции. Затова съм в пълно недоумение от действия, писания и думи от страна на някои колеги. Знам, че много от вас очакват отговор на въпросите, поставени в оставките на част от действащия УС и съвсем естествено ще коментирам първо тази на г-н Антон Антонов, който направи много за успешното провеждане на НШ в дисциплините Раликрос и Автокрос. В молбата си изтъква лични и професионални причини за решението си. Мога само да изкажа най-искрени благодарности за времето, което отдели в интерес на автомобилния спорт .


Друг е случая с оставките на господата Стефан Драганов и Христо Стоилов. Ще отговоря първо на въпросите, които се припокриват в двете оставки.


- Обвиняват ме в еднолично управление и липса на прозрачност!? По Устав годишните заседания на УС трябва бъдат на всяко тримесичие по едно. За една година като Председател съм свикал и провел 19 съвета с основна идея членовете на УС да бъдат максимално информирани за дейността на Федерацията. Да имат възможност да коментират, да изказват мнения, да правят предложения и да взимат решения чрез гласуване. Заседанията се провеждаха по предварително обявен дневен ред, включващ задължително и т. Разни, ако съм пропуснал нещо, останалите да имат възможност да го предложат за дискусии и решение. Ако подобен подход на управление се определя като едноличен и непрозрачен, то колегите са прави в твърденията си!

- Не приемат въвеждането на електронното гласуване! То се въведе в нашата практика след свикване на УС в средата на февруари 2017 г., което остана без кворум поради отсъствие на четирима по лични причини. Наложи се отсъстващите да бъдат информирани по електронен път и помолени да гласуват също по електронен път. Съвременните информационни технологии позволяват такъв подход, който пести време и средства. Позволява всеки да изразява своето мнение по темите, които се решават.Членовете на УС са на доброволни начала и не получават никакви средства за командировъчни и пътни. Вярвах, че по този начин би могла да се облекчи работата ни.


- Посочват ме като причина за решенията на някои състезатели да се състезават с лицензи на други страни. Дори Тодор Христов разпространи прессъобщение, потвърждавайки тези твърдения. Така ли е наистина? Още преди няколко години този състезател позира на старта с македонското знаме без аз да съм имал отношение към управлението на спорта. Явно топлата му връзка със съседната страна е от вчера. Не го съдя, решението си е негово. Но не проумявам защо в молбата си за отказ от български лиценз не изтъква нито една от причините, посочени в съобщението за медиите. Истинската причина е твърде лична. Срив в отношенията на двама приятели и съекипници, стигнали до съдебна зала, и опит този спор да се прехвърли на гърба на БФАС. Заявявам ясно и категорично. Никога с нищо не е пречено с каквото и да е на Христов да упражнява правото си да се състезава или организира състезания. Напротив, винаги е получавал навременна и акуратна помощ, както и съдействие от ръководството и администрацията на Федерацията. Прочетох в уважаван автомобилен сайт и твърденията на неговия пилот, че БФАС е отказала издаването на български лиценз! Това е откровена лъжа! Такава молба през 2017 г. не е постъпвала от клуб „4х4 Адвенчър“. Използва се и желанието на шампионския тандем Стайков – Давидоне за грузински лиценз. Те са получили бюджет от грузински спонсори с условие да се състезават за Грузия.След разговор със Стайков той ме убеди, че това е възможност за него да се състезава на добро ниво през този сезон. И ето че отново злите езици изопачиха истината.

 

- Закъсняла Наредба за 2017 г. Този въпрос го поставих на вниманието на УС още на заседанието от ноември 2016 г. и наредбата не беше приета! След това през декември отново го включих в дебатите и решенията, които трябваше да се вземат - отново не се стигна до решение Това означава, че целият УС трябва да носи солидарно отговорността, а не да се сочим с пръст и да прехвърляме вина. Това се отнася и до всички останали наши решения, като се има предвид че в повечето случаи те са взимани с пълно мнозинство. И двамата говорят в оставките си като странични наблюдатели, забравяйки, че са участвали в процеса на управление. Да, всеки може да промени възгледите си, но това с нищо не оправдава евентуалните грешки от миналото.

 

Колко проекта, инициативи и ваши идеи бяха внесени за разглеждане? Защо ако сте имали такива. не ги предложихте, за да може да подобрим условията за спорт, а сега обещавате готовност да работите в тази насока. Или целта е била да манипулирате общественото мнение, да се дистанцирате от виновните и да оправдаете себе си. Или може би и вие сте изпили чашата с омайното биле на интригантството! Да, ние с вас и останалите членове на УС трябва да си признаем, че не сме безгрешни, че сме виновни пред членовете на БФАС за това, че легитимирахме Федерацията пред всички държавни структури.

 

Виновни сме, че не продължихме да отлагаме насрочените ревизии, а съдействахме те да преминат. За това ,че заплатихме цената за актовете на предишните ръководства, че заплатихме и продължаваме да плащаме натрупани през годините дългове и да бъдем обект съдебни дела.Виновни сме, че без да разчитаме на Министерството за финансиране на НШ успяхме да проведем всички кръгове от тези шампионати. Имаме вина, че проведохме и финансирахме две годишни награждавания в една година. Че преведохме стотици страници документи на ФИА за улеснение на нашите членове. Много голяма е вината ни затова, че развихме традиционните международни връзки на Федерацията и сложихме ред в отношенията ни с ФИА. Че от миналата година има трима българи, членове на световни спортни комисии, че имаме вече шест официални лица в структурите на ФИА, че дадохме възможност на 18 наши специалисти да участват в семинари на ФИА, че проведохме национален семинар за повишаване на квалификацията на съдиите, че организирахме и национален отбор, който взе участие в купата на нациите в Чехия, че през миналата година броят на членовете и лицензираните състезатели както и проведените състезания се доближиха до най-добрите години на спорта.

 

При толкова вини вие искате да ни впечатлите с внушения, че сме вдигнали цените на такси и лицензи и то като знаете, че те не са променяни от години. Да, прави сте, има повишение за лицензите от кат. В с 50 лв., което касае максимум шест клуба, но не коментирате, че намалихме цените на лицензите за кат Д и кат Р, които са за приложните дисциплини и серия СПОРТ в ЗМ, където са бъдещите надежди на спорта. Подхранвате желанието на феновете за връщане на рали „България“ в ЕРШ, но не споменавате кой и при какви условия провежда този шампионат.

 

Слагате в устата ми думи, извадени от контекста, за да накарате участниците от посочените дисциплини да се почувстват застрашени от еретичните мисли на Председателя. Обвинявате ме в подкрепа на една дисциплина за сметка на други, като посочвате Крос кънтри рали, знаейки отлично, че тази дисциплина не е получила никакви привилегии спрямо останалите. И двамата кокетничите с официалните лица и доброволците, като протестирате за новите такси . А задавате ли си въпроса как участници и зрители да се ориентират кой какъв е в този спорт? А колко и какви размери дрехи трябва да поръча БФАС за тази година например? Чрез тези такси ние всъщност създаваме електронен регистър на кадрите. Вадим ги от анонимност и им декларираме уважението, което заслужават!

 

Задавате въпроси за системата за времеизмерване, собственост на БФАС. Къде е, кой я ползва, как се стопанисва и т.н. Вие много добре знаете отговорите на тези въпроси. Знаете ,че във Федерацията няма протоколи за приемане и предаване на тази техника. Тя не е предадена от нас и независимо че на управителни съвети съм поставял този проблем, вие не проявихте желание да се ангажирате с него. Другото, което знам, е, че фирмата, която работи с нея и обслужва състезанията ни, не взема наем за техниката от нашите организатори.

 

Питате за закупуване на система за наблюдение. Кой, кога и с какви пари е закупил такава система? Отново разпространявате лъжи! Не само пред УС, но и пред ОС обясних , че става дума за кандидатстване на Федерацията с проект по Гран програма на ФИА. Без да отчитате колко усилия са положени и какъв ефект би имала подобна система за сигурността на състезателите в няколко от дисциплините, които се практикуват в България, изказвате становище, че нямаме нужда от нея. Важно е да отбележа, че ако се стигне до реализация на проекта, то той ще възможен след подписване на тристранен договор между ФИА, СБА и БФАС.

 

- Странно е противоречието в двете оставки по отношение на задълженията на Председателя. В едната се твърди, че той трябва да търси финансиране, а в другата се възмущават защо е сключил договор за спонсорство! Е добре, ще поема и тази вина. Но питам защо, след като ви помолих за становище как да се използват по най-рационален начин тези пари, Вие вместо с идеи излезнахте с оставки! Искам да знам според вас освен правото да отговаря на въпроси, Председателят може ли да свърши и някоя друга работа... без да е получил вашата благословия?


- Накрая ще ви помоля, както аз съм в оставка и работя, така и вие да продължите да работите, докато ОС ни освободи. Така ще докажете, че наистина обичате автомобилния спорт. Най-вероятно не съм успял да отговоря на всичките ви въпроси, но съм спокоен, че вие знаете отговорите им!

 

С най-приятелски поздрави!
Владимир Илиев